Mijn CV

Curriculum Vitae. Latijn voor ‘levensloop’. Een samenvatting van het leven. Meestal een synoniem voor een document met allemaal harde feiten. Maar ik wil je vertellen wat ik heb meegemaakt en wat mij heeft gemaakt tot de Patroon in verandering die ik nu ben.

Daarom licht ik mijn loopbaan toe langs een aantal blogs. Op LinkedIn vind je meer gedetailleerde informatie. Of klik hieronder op mijn CV om dit als (traditioneel) pdf te openen.

Highlights:
– begeleiding van teams naar meer samenwerking en vertrouwen
– als manager verantwoordelijk voor 50 medewerkers
– MT-functies bekleed
– eigen business units opgestart en teams gebouwd
– 29 keer als trainer/spreker op het podium in 2019
– commercieel verantwoordelijk voor 125 ingezette medewerkers en € 10mio jaaromzet
– Auteur van twee boeken en >250 blogs

In mijn agenda zie je waar ik voor groepen heb gestaan de afgelopen jaren, vanuit onderstaande rollen.

Ervaring

Patroon in verandering
Bij Oeben // 01-2015 – heden

Het kan zoveel leuker. En zoveel beter. Zoveel potentieel wordt niet benut. Zoveel plezier gaat verloren in toestanden, miscommunicatie en onduidelijkheid. Zoveel successen worden niet behaald.
Hier strijd ik tegen. Als patroon in verandering.

Teamcoach en trainer
WIN // 03-2019 – 04-2020

Teams helpen de goeie kant op te veranderen. Flow in teams te brengen. De verandering de juiste kant op te begeleiden. In de klauwen te houden. Grip te houden op de verandering.

Naast werk voor, met en bij klanten ben ik juist ook binnengehaald om de cultuur een duw te geven. Activatie van de WINners op het gebied van blogs en eigen verantwoordelijkheid. Daarnaast me hard gemaakt voor de Agile Practice, door middel van events, blogs en het Agile Lab, waarin we samen met een aantal externe professionals kennis delen en proposities ontwikkelen.

Lees de blog over mijn overstap naar WIN.

Mijn start bij WIN verliep niet helemaal zoals gepland. Ik heb de helft van 2019 niet kunnen werken. Lees hier waarom.

Versneller
Vaartmakers // 11-2017 – 02-2018

Vaartmakers is het nieuwe label voor versnelling van organisaties die vast zitten. Als Consultant heb ik meegewerkt dit merk uit de grond te trekken en te lanceren. Als Versneller deed ik projecten bij klanten gericht op team-, leiderschaps- en cultuurontwikkeling.

Lees de blog over de overstap van Ordina naar Vaartmakers.

Corporate Rebel
Ordina // 08-2004 – 10-2017

In dertien jaar tijd heb ik alle kanten van de organisatie gezien. Vanaf week twee hield ik me bezig met de vraag waarom we de dingen doen zoals we ze doen. En waarom we dat niet slimmer zouden doen.

Van resourcemanager naar procesmanager, naar consultant, naar unit manager (50FTE), naar client engagement manager (10mio/j) uiteindelijk naar HR projectmanager en trainer.

Onderweg heb ik een team om me heen verzameld omdat ik vond dat dat team er moest zijn. Toen ik mij op een plek vond als manager van vooral heel veel Excelsheets heb ik besloten deze functie op te geven en de sleutel van de winkel over te dragen.

Ook richtte ik de alternatieve medewerkercommunity ‘TROTS op Ordina’ op. Een groep strijders waarmee we, buiten alle kaders om, initiatieven en events opzetten om meer trots op ons bedrijf naar boven te halen.

Op LinkedIn vind je meer informatie over de verschillende rollen die ik heb vervuld. Of lees de blog ‘Geluk creëer je zelf‘ die ik voor het werkenbij-platform van Ordina schreef toen ik twaalf jaar in dienst was. Over de wegen die ik binnen Ordina bewandeld heb.

Finance, resourceplanner
Lost Boys // 02-2003 – 08-2004

Gestart als finance employee: crediteuren, inkoop, kostenreductie. Daarna de traffic-functie opgezet als resourceplanner.

Opleidingen, trainingen en certificaten

  • Management, Economie en Recht // HBO Bachelor
  • HES Amsterdam (nu HvA) // 1998 – 2003

Regelmatig krijg ik de vraag hoe ik ben gekomen waar ik nu ben en wat ik daar voor gestudeerd heb. Om die vraag voor eens en voor altijd te beantwoorden schreef ik een blog.

  • Common Sense Development Program in 1 day
  • Persoonlijk leiderschap & persoonlijke effectiviteit
  • True Leadership (Cambridge)
  • Management & motivatie
  • Adviesstijlen
  • Impactvol communiceren
  • Selectiegesprekken voeren
  • Debattechnieken
  • Betogen schrijven
  • Een positieve mind-reset
  • Masterclass Kennismanagement & ICT
  • Situationeel Leidinggeven
  • Coachen van medewerkers
  • Conflicthantering
  • Management Development programma (Ormit)
  • Lumina Spark Practitioner
  • Lumina Sales Practitioner
  • Lumina Leader
  • Agile HR
  • Leading SAFe 4.6: SAFe Agilist (SA)
  • Professional Scrum Master (PSM I)
  • Professional Scrum Product Owner (PSPO I)
  • Design Thinking & Scrum
  • Agile Experience
  • Introductie Scrum/Agile
  • Introductie Lean Six Sigma
  • Workshop IPMA overview
  • MoP Foundation
  • P3O Practitioner
  • P3O Foundation
  • MSP Foundation
  • PRINCE2 Foundation
  • Introductie Clarity
  • Introductie Principal Toolbox (nu Fortes Change Cloud)
  • Workshop Organisatie Transformatie Methode
  • Service Level Agreements